Απάντηση σε δελτίο τύπου της Περιφέρειας Πελοποννήσου

Τρίτη 17 Μαΐου 2011

Πριν από λίγες ώρες η Περιφέρεια Πελοποννήσου εξέδωσε Δελτίο Τύπου που δημιουργεί και πάλι συσκότιση των γεγονότων για το θέμα του προϋπολογισμού. Προς αποκατάσταση της αλήθειας:

1. Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου-Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου έχει μέχρι σήμερα εκδώσει πράξη νομιμότητας μόνο για τους προϋπολογισμούς των Περιφερειών Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων.

 

2. Ο προϋπολογισμός της Περιφέρειας Πελοποννήσου επιστράφηκε στην Περιφέρεια μαζί με ολόκληρη την αλληλογραφία με τη σημείωση να τεθεί και πάλι υπόψη του Περιφερειακού Συμβουλίου, αφού πρώτα αναμορφωθεί και ληφθούν υπόψη οι παρατηρήσεις της έκθεσης της Υπηρεσίας Δημοσιονομικού Ελέγχου, να υπογραφεί και στη συνέχεια να υποβληθεί πάλι στην αρμόδια υπηρεσία μας μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Μέχρι σήμερα αυτό δεν έχει πραγματοποιηθεί, γι’ αυτό και δεν έχει εκδοθεί πράξη νομιμότητας.

 

3. Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση ουδέποτε μίλησε για ακύρωση του προϋπολογισμού, αλλά για επιστροφή και επανασύνταξή του. Συνεπώς αποσπασματική παρουσίαση σημείων εγγράφου υπηρεσιακών παραγόντων και τον συντάκτη του εγγράφου αδικεί και την πραγματικότητα δεν αποδίδει.

 

 

ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΥΔΕ ΑΡΚΑΔΙΑΣ

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Τρίπολη 31/03/2011

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ

ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΑΡΚΑΔΙΑΣ

Ταχ. Δ/νση: Εθν. Αντιστάσεως 34

Πληροφορίες: Η.Κιντής

 

 

Αρ. Πρ. 583

Τηλέφωνο: 2710-227045

ΠΡΟΣ: Περιφερειακό Συμβούλιο

Περιφέρειας Πελοποννήσου

Τρίπολη

 

ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΥΔΕ ΑΡΚΑΔΙΑΣ

επί του προϋπολογισμού Περιφέρειας Πελοποννήσου οικ. έτους 2011

Με το υπ’αριθ. 11441/3554/30-3-2011 έγγραφο της Δ/νσης Οικονομικού της Περιφέρειας Πελοποννήσου υποβλήθηκε στην υπηρεσία μας το σχέδιο προϋπολογισμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου συνοδευόμενο από την εισηγητική έκθεση, τον συνοπτικό τριετή προϋπολογισμό και τον πινάκα κωδικών αριθμών δεκτικών Χ. Ε. Προπληρωμής σύμφωνα με την KYA 3907/22-02-2001 και την εγκύκλιο αριθ. 27 του ΥΠΕΣ.Α. κ ΗΛ.Δ.. Σύμφωνα με την παραπάνω κυα καθορίστηκαν οι βασικοί στόχοι για τον Προϋπολογισμό του 2011 σε συνδυασμό με τις γενικές οδηγίες κατάρτισης του Κρατικού Προϋπολογισμού του 2011 όπου προβλέπεται μείωση των καταναλωτικών δαπανών κατά 10 % τουλάχιστον .

Επίσης σύμφωνα με τις γενικές οδηγίες θα πρέπει οι προσλήψεις προσωπικού γενικά να είναι απολύτως αιτιολογημένες και οι δαπάνες για συμμέτοχες σε συμβούλια-επιτροπές ,για υπερωριακή απασχόληση, για μετακινήσεις , για προμήθειες κοκ να είναι όσο το δυνατόν σε χαμηλότερα επίπεδα.

Μετά την εξέταση του προϋπολογισμού έχουμε να κάνουμε τις εξής παρατηρήσεις:

1. Η πρόβλεψη στην ομάδα 1000 των εσόδων (επιχ/ση για μισθοδοσία) υπολογίζεται σε 74.999.974,27€ αυξημένη κατά 60% έναντι της διαμόρφωσης του 2010 που ήταν 46.177.997,28€.

2. Η πρόβλεψη στην ομάδα 8000 (έσοδα παρελθόντων ετών) υπολογίζεται σε 31.173.148,32€ αυξημένη κατά 310% έναντι της διαμόρφωσης του 2010 που ήταν 9.965.811,46€ ,λόγω πιθανού ταμειακού υπολοίπου.

3. Η πρόβλεψη στην ομάδα 9000 (επιχ/ση για επενδύσεις) επίσης των εσόδων υπολογίζεται σε 2.300.050,000€ μειωμένη κατά 475% έναντι της διαμόρφωσης του 2010 που ήταν 10.973.988,07€ , λόγω μη σύνταξης προγράμματος Δημόσιων Επενδύσεων .

4. Στο σκέλος των εξόδων δεν έχει τηρηθεί σε όλες τις δαπάνες η μείωση του 10% που αναφέρεται στο άρθρο 4 της κυα 3907/2011 όσον αφορά τις καταναλωτικές δαπάνες όπου στην ομάδα 1500 (καύσιμα-λιπαντικά) υπάρχει αύξηση 3% έναντι του 2010.

5. Στα έσοδα δεν έχει προβλεφθεί επιχορήγηση για την δακοκτονία της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας. Επίσης δεν έχει προβλεφθεί επιχορήγηση για την αποζημίωση ιατρών για εξέταση υποψηφίων οδηγών για την Περιφερειακή Ενότητα Αρκαδίας, Κορινθίας και Αργολίδας.

6. Κατά την γνώμη μας για τα λοιπά ίδια έσοδα έχει γίνει αισιόδοξη πρόβλεψη που όμως δεν επηρεάζει σημαντικά το σύνολο των εσόδων.

7. Ο τριετής προϋπολογισμός παρουσιάζει ετήσια αύξηση 3% από έτος σε έτος ,ποσοστό που δεν προκύπτει από κάποια εγκύκλιο ή διάταξη νόμου.

8. Διαπιστώθηκε η μη ύπαρξη ταμειακού υπολοίπου από την Περιφερειακή Ενότητα Κορινθίας.

9. Θα πρέπει μετά την 31.03.2011 να προσδιοριστούν τα ακριβή ταμειακά υπόλοιπα των πρώην Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και να ενταχθούν στον προϋπολογισμό του 2011 με την πρώτη τροποποίηση και σύμφωνα με το άρθρο 6 της κυα 3907/2011.

10. Κατά την γνώμη μας θα έπρεπε στο σχέδιο του προϋπολογισμού να υπάρχει προσάρτημα με τις υποχρεώσεις παρελθόντων ετών των πρώην Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων πράγμα που σημαίνει ότι έχει υποεκτιμηθεί στο σκέλος των εξόδων.

11.Θα πρέπει μετά την οριστικοποίηση των εσόδων από Κρατική Επιχορήγηση και από ΚΑΠ να αναμορφωθεί ο προϋπολογισμός με τα πραγματικά δεδομένα.

12. Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 38 του ν.2362/95 η έκδοση Χρηματικών Ενταλμάτων Προπληρωμής επιτρέπεται σε περιπτώσεις επείγουσας υπηρεσιακής ανάγκης και μετά από αιτιολογημένη απόφαση. Επομένως για λόγους ομοιόμορφης αντιμετώπισης θα πρέπει να αναμορφωθεί ο σχετικός πίνακας και να είναι ενιαίος ως προς τους ΚΑΕ που θα γίνονται δεκτικοί Χ. Ε. Προπληρωμής.

Ο Προϊστάμενος ΥΔΕ

Πασπάλας Γεώργιος

Ακριβές Αντίγραφο

 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΤΥΠΟΥ

  • Ελευθερία, 18-6-2011