Συμμετοχή σε ημερίδα για το δρόμο Βυτίνα-Πύργου

Παρασκευή 27 Αυγούστου 2010

 

Σημαντική είναι η σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 27/08/10 στην Αρχαία Ολυμπία στο Συνεδριακό Κέντρο ΣΠΑΠ, για την πρόοδο των μελετών του έργου: «Δρόμος Πύργος – Αρχαία Ολυμπία – Λούβρο – Κόμβος Ήραίας – Παράκαμψη Λαγκαδίων – Τρίπολη».

Η σημασία της σύσκεψης ήταν μεγάλη γιατί πρόκειται περί ενός σημαντικού οδικού άξονα που συνδέει την Κεντρική Πελοπόννησο, συνδέει την Ανατολική και Δυτική Πελοπόννησο, την ενοποιεί και είναι καθοριστικής σημασίας για την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της Πελοποννήσου.

Στην σύσκεψη αυτή εκτός από τους δύο Νομάρχες, τον Νομάρχη Ηλείας Χαράλαμπο Καφύρα και τον Νομάρχη Αρκαδίας Κωνσταντόπουλο Δημήτρη, που διοργανώνουν την Ημερίδα, παραβρέθηκαν επίσης ο Γενικός Γραμματέας ΠΔΕ κ. Αποστολόπουλος Τάσος, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων κ. Οικονομίδης Ιωάννης, οι μελετητές του έργου, ο Δ/ντης Γραφείου Υπουργού Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων κ. Κωστόγιαννης Γεώργιος, οι Υπηρεσιακοί παράγοντες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου που σχετίζονται με την κατασκευή του έργου (ΔΕΚΕ, ΠΕΧΩ κ.λ.π.), καθώς και Στελέχη και Υπηρεσιακοί παράγοντες των δύο Περιφερειών.

Στην εκδήλωση έγινε προβολή video που  παρουσιάζει την υπάρχουσα κατάσταση του οδικού άξονα Πύργος – Αρχαία Ολυμπία – Τρίπολη.

Ο δρόμος που συνδέει τον Πύργο με την Αρχαία Ολυμπία και την Τρίπολη με τον αυτοκινητόδρομο GR-7 (Αυτοκινητόδρομος Μωρέας ή Άλφα 7) και τον διεθνή αυτοκινητόδρομο Έψιλον 65 ονομάζεται   Εθνική Οδός 74.

Η Εθνική Οδός Πύργου – Τρίπολης ξεκινά από τα δυτικά και διασχίζοντας το κεντρικό τμήμα της Πελοποννήσου κατευθύνεται προς τα ανατολικά, περνώντας από λόφους στην περιοχή της Αρχαίας Ολυμπίας την οποία και παρακάμπτει, τη Λιναριά, το Λούβρο και το Βασιλάκι, την πολύ στενή γέφυρα του Ερύμανθου, όπου και το όριο του νομού Ηλείας με την Αρκαδία, και στη συνέχεια περνά από το Λιβαδάκι, τη Νέα Δάφνη, το Δωδεκάμετρο, το Τουμπίτσι, το Καλιάνι, το Σταυροδρόμι, το Λευκοχώρι, τα Λαγκάδια, το Καλονέρι, την Καρκαλού, τη Βυτίνα που παρακάμπτει, τη Βλαχέρνα, το Λεβίδι και την Κάψα, για να καταλήξει στην Τρίπολη, στη διασταύρωση με τον διεθνή αυτοκινητόδρομο Έψιλον 55 που ενώνεται στο σημείο εκείνο με τον GR-37 (προς Σπάρτη, Γύθειο και Αρεόπολη).

Το μήκος της οδού Πύργου – Τρίπολης είναι περίπου 148 χιλιόμετρα.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

 

 

 

 

 

ΑΛΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΚΑΤΕΘΕΣΕ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ: Ε.Ο. ΑΡΧ. ΟΛΥΜΠΙΑΣ – ΒΥΤΙΝΑΣ

Από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2000-2006 Δυτικής Ελλάδος (Γ΄ΠΕΠ ΔΕ) για τη Βελτίωση της Εθνικής Οδού Αρχαίας Ολυμπίας – Βυτίνας εντός των διοικητικών ορίων της ΠΔΕ χρηματοδοτήθηκε το έργο της Παράκαμψης Αρχαίας Ολυμπίας. Αφορά στη κατασκευή της οδικής αρτηρίας ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ – ΛΙΝΑΡΙΑ σε νέα χάραξη που παρακάμπτει τον οικισμό της Αρχαίας Ολυμπίας και τον Αρχαιολογικό χώρο και ως Τεχνικό Αντικείμενο περιέλαβε τη κατασκευή :

  • Οδικής αρτηρίας μήκους περίπου 8,8 χλμ. με τυπική διατομή τύπου Δ και πλάτος οδοστρώματος 10,00μ.
  • Τεσσάρων Κόμβων,  α) Εισόδου Αρχαίας Ολυμπίας (Φλόκα), β) Κοσκινά, γ) Λάλα και δ) Λιναριάς
  • Αποκατάστασης καθέτων και παράλληλων δρόμων συνολικού μήκους περίπου 6,0 χλμ.
  • Του Κόμβου Γκορίτσα του δευτερεύοντος οδικού δικτύου
  • Τεχνικών έργων οχετών, γεφυρών και πέντε (5) σηράγγων με εκσκαφή και επανεπίχωση (cut and cover) συνολικού μήκους 637 μ.
  • Έργων αποχέτευσης Ομβρίων – αποστράγγισης και διευθέτησης αποδεκτών.
  • Έργων σήμανσης – ασφάλισης, ηλεκτροφωτισμού και λοιπών Η/Μ εγκαταστάσεων.
  • Έργων άρδευσης πρασίνου κ.λ.π.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανήλθε σε 46.842.679,32 € από τα οποία τα 42.647.030,05 € αφορούν στον επιλέξιμο προϋπολογισμό που αναλύεται σε :

  • 38.497.367,46 € για τη κατασκευή (εργολαβία)
  • 3.920.177,64 € για τη δαπάνη απαλλοτριώσεων
  • 229.484,95 για τη δαπάνη μετατόπισης δικτύων ΟΚΩ

Το έργο ολοκληρώθηκε στο σύνολό του.

Φορέας Υλοποίησης του έργου ήταν η ΕΥΔΕ αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ της ΓΓΔΕ/ΥΠΕΧΩΔΕ.

Από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2000-2006 Δυτικής Ελλάδος (Γ΄ΠΕΠ ΔΕ)  χρηματοδοτήθηκε επίσης το Τμήμα Λιναριά – Λούβρο, το οποίο όμως απεντάχθηκε από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, λόγω μη ολοκλήρωσης του Φυσικού   Αντικειμένου.

Αναλυτικά το έργο αυτό περιελάμβανε σαν Τεχνικό Αντικείμενο την βελτίωση του τμήματος Λιναριά – Λούβρο, από Χ.Θ. 5+609,60 έως Χ.Θ. 9+671,81 της Εθνικής Οδού Βυτίνας – Αρχ. Ολυμπίας και ανισόπεδος κόμβος Λούβρου (Κ3) με την κατασκευή των εργασιών : Χωματουργικά, Τεχνικά έργα, Οδοστρωσία, Ασφαλτικά, Σήμανση & Πράσινο καθώς και κατασκευή των απαιτούμενων συμπληρωματικών εργασιών για την ολοκλήρωσή του.

Προβλέφθηκαν 3 εργολαβίες για τη κατασκευή του έργου :

  1. Η εργολαβία «ΤΜΗΜΑ ΛΙΝΑΡΙΑ – ΛΟΥΒΡΟ ΑΠΟ Χ.Θ. 5+609,60 ΕΩΣ Χ.Θ. 9+671,81 ΚΑΙ ΑΝΙΣΟΠΕΔΟΣ ΚΟΜΒΟΣ ΛΟΥΒΡΟΥ (Κ3)» απετέλεσε έργο «γέφυρα» από το Β΄ ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδος με ποσό Σύμβασης 8.456.880,41 €  από τα οποία τα 4.185.847,53 € αφορούσαν στο Β΄ ΠΕΠ ΔΕ και τα 4.271.032,88 € στο Γ΄ ΠΕΠ ΔΕ. Στην εργολαβία αυτή επιβλήθηκε δημοσιονομική διόρθωση, λόγω του γεγονότος ότι δεν εξασφάλιζε έργο «λειτουργικό», οπότε και απεντάχθηκε από το Ε.Π. ποσό 4.271.032,88 €.
  2. Η εργολαβία «Συμπληρωματικές Εργασίες» με ποσό Σύμβασης 1.305.000,00 €, η οποία ολοκληρώθηκε. 
  3. Η εργολαβία «Ολοκλήρωση Ασφαλτικών Εργασιών» με προϋπολογισμό μελέτης αρχικά 2.5 εκ. € και στη συνέχεια 3.5 εκ. € (λόγω αναθεώρησης των τιμών εργασιών) με την οποία θα ολοκληρωνόταν η 1η εργολαβία και θα διαμορφωνόταν ο κόμβος Κ3 (Λούβρου) στο σημείο σύνδεσης με την υφιστάμενη Ε.Ο.. Λόγω έλλειψης διαθέσιμου προϋπολογισμού στο Μέτρο Ι.1 δεν κατέστη δυνατή η εξεύρεση του επιπλέον ποσού για τη δημοπράτηση της εργολαβίας.

Φορέας Υλοποίησης του έργου ήταν η ΔΔΕ της ΠΔΕ και Διευθύνουσα Υπηρεσία η ΔΕΚΕ της ΠΔΕ. 

Σχεδίαση & κατασκευή: Βασίλης Φουρτούνης
copyright © 2008:Τάσος Αποστολόπουλος