Σύσκεψη στο Αίγιο για το λιμάνι

Παρασκευή 5 Μαρτίου 2010

http://2.bp.blogspot.com/_ZSv-q3J6ohw/S5ejcn-KSBI/AAAAAAAABZI/63L8yRMMrFc/s400/limani05310.jpgΣτις 5 Μαρτίου 2010, πραγματοποιήθηκε στο δημαρχείο Αιγίου, μετά από πρόσκληση του δημάρχου Καραφωτιά, σύσκεψη με θέμα «Το λιμάνι Αιγίου». Στη σύσκεψη συμμετείχαν: Ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας Αποστολόπουλος, οι Βουλευτές Παπαδόπουλος, Τριανταφυλλόπουλος, Μπεκίρης και Νικολόπουλος, οι δημοτικοί σύμβουλοι καθώς και οι φορείς της πόλης του Αιγίου. Ο Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας Τάσος Αποστολόπουλος μεταξύ των άλλων τόνισε: «Το θέμα της συνάντησής μας θα έπρεπε να είχε τον τίτλο το λιμάνι Αιγίου μέσα στην κρίση. Για να μιλήσει κάποιος για το θέμα πρέπει να γνωρίζει καλά τι έγινε στο παρελθόν, που οφείλονται οι ολιγωρίες, που οφείλονται οι καθυστερήσεις. Γιατί το λιμάνι του Αιγίου μοιάζει με το «Γεφύρι της Άρτας;». Γιατί το λιμάνι του Αιγίου που δημοπρατήθηκε στις 26-11-1998 μετά από 12 χρόνια είναι στο σημείο μηδέν; Για να μιλήσουμε και πάλι για το λιμάνι πρέπει πρώτα να αποτυπώσουμε τη σημερινή πραγματικότητα. Τις δυνατότητες και τις αδυναμίες, τα προβλήματα της χρηματοδότησης, τα προβλήματα των μελετών. Να ξέρουμε με ρεαλισμό τις δυνατότητές μας. Να ξέρουμε που θέλουμε να πάμε. Τι σημαίνει για τον τόπο το λιμάνι. Είμαστε σε μια περιοχή με πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα και με ένα ικανότατο και δημιουργικότατο ανθρώπινο δυναμικό. Κι όμως δώδεκα χρόνια είμαστε στο ίδιο σημείο.

Κυρίες και κύριοι

Το λιμάνι του Αιγίου δημοπρατήθηκε στις 26/11/1998. Η μελέτη ήταν του γραφείου «Ρογκάν και Συνεργάτες ΑΕ». Η μελέτη περιελάμβανε μόνο Λιμενικά έργα (όχι τα έργα επιδομής). Ο προϋπολογισμός του ήταν 8.510.000 ευρώ. Ανάδοχος αναδείχτηκε ο «ΜΟΧΛΟΣ ΑΕ». Για το έργο έδωσε έκπτωση 24,4%. Η προθεσμία υλοποίησης ορίστηκε η 19η Ιουνίου 2002. Ο ανάδοχος ζητάει και πήρε παράταση μέχρι 30-11-2003. Τελικά η σύμβαση διαλύθηκε στις 17/10/2004. Μετά τη διάλυση της εργολαβίας μειώθηκε ο προϋπολογισμός μέσω τροποποίησης της Απόφασης Ένταξης στο ποσό των 2.319.000 ευρώ. Επειδή έπρεπε να εκτελεστούν συμπληρωματικές εργασίες που δεν ήταν επιλέξιμες στο 2ο ΚΠΣ και θα βάρυνε αποκλειστικά Εθνικούς Πόρους δημοπρατήθηκε και ανατέθηκε η εργολαβία με 1.100.000 στον ανάδοχο «Γ. Ζάχου» που ενεγράφη στον ίδιο ενάριθμο του έργου με ανάλογη αύξηση προϋπολογισμού από Εθνικούς Πόρους από το ποσό των 4.108.000 στο 5.208.000 ευρώ. Το γαϊτανάκι συνεχίστηκε. Το 2ο ΚΠΣ έκλεισε και το έργο δεν έγινε κυρίως λόγω μη ύπαρξης ώριμων μελετών. Στη συνέχεια το έργο εντάχτηκε στο 3ο ΚΠΣ με προϋπολογισμό 12.000.000 ευρώ. Τα χρήματα υπήρχαν το έργο όμως δεν έγινε…. Απλά χαρακτηρίστηκε έργο γέφυρα. Το ΕΣΠΑ για λιμάνια έχει συνολικά 7.647.000 ευρώ. Το λιμάνι του Αιγίου έχει προϋπολογισμό 12.000.000. Τι κάνουμε; Η βούληση της κυβέρνησης είναι να δώσει λύση. Να τελειώσουμε κάποτε με αυτό το έργο που δεν μας τιμά η πορεία του. Έτσι, χωρίς να μεταβάλλουμε στην ουσία του το έργο θα πρέπει να προσαρμόσουμε τη μελέτη σε αυτό τον προϋπολογισμό ώστε το έργο να γίνει».

 

Σχεδίαση & κατασκευή: Βασίλης Φουρτούνης
copyright © 2008:Τάσος Αποστολόπουλος